Sony FX2 Dijital Sinema Kamerası: Teknik Özellikler ve Karşılaştırmalı Analiz
- medyabox
- 7 Haz
- 20 dakikada okunur
Sony’nin yeni duyurulan FX2 sinema kamerası, 33 megapiksellik full-frame arkadan aydınlatmalı Exmor R sensörüyle, yüksek çözünürlük ve video odaklı bir tasarımı bir araya getiriyor . Bu model, Sony A7S III ve FX3’e kıyasla bazı önemli farklılıklara sahip. Aşağıda FX2’nin teknik özelliklerini detaylıca inceleyerek A7S III ve FX3 modelleriyle sensör, video yetenekleri, ergonomi, otomatik odaklama, yapay zeka, batarya, depolama, bağlantılar ve aksesuar desteği açısından karşılaştırıyoruz. Ayrıca güvenilir kaynaklardan alınan profesyonel görüşlere ve kullanıcı yorumlarına da yer verdik.

Sensör, Çözünürlük ve ISO Performansı
Sensör ve Çözünürlük: Sony FX2, 33 megapiksel çözünürlüklü, arkadan aydınlatmalı bir Exmor R CMOS tam kare sensör kullanıyor . Bu sensör aslında 2021’de tanıtılan Sony A7 IV’ün sensörünün aynısı olup yüksek fotoğraf çözünürlüğü ve detaylı video imkanı sağlıyor . Buna karşın A7S III ve FX3, düşük ışık performansı için özel tasarlanmış 12,1 MP’lik Exmor R tam kare sensörlere sahip . Yani FX2, diğer ikilinin yaklaşık 3 katı çözünürlüğe sahip – bu da fotoğraf çekiminde ve 4K videoda daha fazla detay anlamına geliyor, ancak sensör okuma hızının daha yavaş olması nedeniyle “rolling shutter” etkisinin (hareketli sahnelerde dikey çizgilerin eğilmesi) daha belirgin olabileceği kullanıcılarca vurgulanmış durumda . Nitekim bazı ilk kullanıcı yorumları, FX2’nin okuma hızının daha yüksek megapiksel nedeniyle FX3 ve FX30’dan yavaş olduğunu, hızlı kaydırmalarda jöle etkisinin daha fazla görünebileceğini belirtiyor .
ISO Aralığı ve Dual Base ISO: FX2, geniş bir ISO hassasiyet aralığı sunuyor: 80–409600 (genişletilmiş) değerlerine kadar çıkabiliyor . Video modunda çift baz ISO sistemi mevcut: ISO 800 ve ISO 4000 değerleri S-Log3 profilinde temel alınıyor . Bu sayede hem parlak sahnelerde hem de düşük ışıkta optimum dinamik aralık elde edilebiliyor. Sony’ye göre FX2 sensörü 15+ durak genişliğinde dinamik aralık sunuyor , bu da gölge ve parlak alanlarda yüksek detay anlamına geliyor. A7S III / FX3 cephesinde ise S-Log3 modunda çift baz ISO 640 ve 12.800 (Sony, FX3 için baz ISO’yu 800/12800 olarak da ifade ediyor) bulunuyor ve benzer şekilde 15 durağa yakın dinamik aralık sağlanıyor . A7S III ve FX3’ün ISO aralıkları FX2 ile kağıt üstünde benzer şekilde 80–409600 değerlerine genişletilebiliyor , ancak 12 MP sensörleri sayesinde özellikle çok yüksek ISO değerlerinde (ör. 12800 ve üzeri) daha temiz bir görüntü ve daha az kumlanma ile öne çıkıyorlar. Yani A7S III/FX3 düşük ışık konusunda hala FX2’den avantajlı; FX2 ise orta-yüksek ISO değerlerine kadar temiz performans sağlarken, en yüksek ISO’larda daha küçük piksel boyutu nedeniyle biraz daha fazla gürültü görülebilir.
Fotoğraf Performansı: FX2’nin yüksek çözünürlüklü sensörü, video dışında fotoğraf çekiminde de önemli bir avantaj sağlıyor. 33 MP ile FX2, hem fotoğraf modunda yüksek detay sunabiliyor hem de video çekerken aynı anda fotoğraf yakalama imkanı tanıyor . FX2, video kaydı sırasında deklanşöre basıldığında Log profilde JPEG veya HEIF formatında kare yakalayabiliyor; ayrıca normal fotoğraf modunda 10 fps’e kadar sürekli çekim hızı mevcut (mekanik veya elektronik perde ile) . A7S III ve FX3 ise 12 MP ile sınırlı – bu çözünürlük fotoğraf için yeterli olsa da profesyonel fotoğraf kullanımında (baskı alma veya kadrajlama için) FX2 kadar esnek değil. Öte yandan, A7S III/FX3’ün daha düşük megapikseli sayesinde elektronik obtüratörde daha az rolling shutter riski ve seri çekimde tampon belleğin daha hızlı boşalması gibi pratik avantajlar bulunabiliyor .
Not: FX3 ve A7S III de mekanik perdeye sahip (FX30’da mekanik perde yoktu), bu sayede fotoğraf çekiminde sensör okuma hızından bağımsız olarak hareketli nesnelerde distorsiyon azaltılabiliyor .

Video Kayıt Formatları ve Kare Hızları
Çözünürlük ve Kare Hızı Desteği: Sony FX2, 4K videoyu tam sensör genişliğinde 7K’dan oversampling yaparak 24p ve 30p’ye kadar kaydedebiliyor . Bu sayede son derece detaylı ve keskin bir 4K görüntü elde ediliyor. Ancak 4K 60fps çekim yapmak istendiğinde, FX2 sensörünün okuma limitleri nedeniyle APS-C/Super35 kırpma (yaklaşık 1.5x crop) uygulanıyor . Yani FX2, 4K 60p modunda görüntüyü sensörün ortasından 4.7K çözünürlükte (yaklaşık 26MP sensör alanı) okuyor ve 4K’ya indiriyor . 4K 120fps gibi daha yüksek kare hızları ise FX2’de desteklenmiyor (bunun yerine yüksek kare için APS-C 60p veya Full HD kullanılmalı). Full HD (1080p) modunda FX2 120 fps’ye kadar kayıt sunuyor; bu da maksimum 5x ağır çekim (24p’ye oynatıldığında) demek . Hem 4K60 hem FHD 120 modlarında 10-bit 4:2:2 renk örneklemesi korunuyor.
A7S III / FX3 Video Yeteneği: A7S III ve FX3, daha düşük çözünürlü sensörlerinin avantajıyla 4K’yı 120 fps’ye kadar tam kare olarak kaydedebiliyor (120fps modunda ~1.1x gibi çok küçük bir crop uygulanıyor). Ayrıca bu kameralar 1080p’de 240 fps süper ağır çekim imkanı sunarak FX2’nin üstüne çıkıyorlar . Bu yüksek kare hızları, aksiyon ve slow-motion çekimler için A7S III / FX3’ü avantajlı kılıyor. Öte yandan, A7S III / FX3 sensörü sadece 12 MP olduğu için elde edilen 4K görüntü doğal çözünürlüğünde (yaklaşık 1:1 piksel okuma ile) veya hafif bir yatay oversampling ile geliyor – bu da detay seviyesi açısından FX2’nin oversampling 4K görüntüsünden biraz daha yumuşak olabilir . CineD’in ilk incelemesine göre, normal 24–30p hızlarında FX2’nin oversampled 4K çıktısı muhtemelen FX3’ün çıktısından daha keskin ve detaylı olacaktır . Ancak yüksek hızlı çekim gerektiğinde FX3/A7S III üstün durumda. Kısacası FX2, “standart” kare hızlarında görüntü kalitesini önceliklendirirken, A7S III/FX3 aşırı yüksek ISO ve ağır çekim performansını önceliklendiriyor diyebiliriz.
Kayıt Formatları ve Kalite: Üç kamera da dahili olarak XAVC format ailesini kullanıyor: Hepsinde XAVC S (H.264 uzun GOP), XAVC HS (H.265) ve XAVC S-I (All-Intra H.264) kodek seçenekleri mevcut . Kayıtlar 10-bit 4:2:2 renk örneklemeli yapılıyor, bu da profesyonel renk düzenleme için yeterli renk bilgisini sağlıyor . Örneğin FX2, dahili olarak DCI 4K (4096x2160) 24.00p, 10-bit 4:2:2 All-Intra formatında kaydı destekliyor . Bu, FX3 ve A7S III’te de bulunan benzer bir özellik (onlar da 4K DCI 24p ve UHD farklı karelerde All-I kayda izin veriyordu). Harici RAW kayıt açısından da benzerlik var: Üçü de HDMI üzerinden 16-bit RAW çıkış verebiliyor . FX2, HDMI’dan takılan bir harici kayıt cihazına (Atomos Ninja V+ gibi) 4.7K Super35 RAW sinyal çıkışı sağlayabiliyor (tam kare 4K için harici RAW desteği belirtilmemiş) . Dahili karta RAW video kaydı ise hiçbirinde desteklenmiyor (bu beklenti genelde daha üst seviye veya sinema kameralarda karşılanıyor).
Görüntü Profilleri ve Renk: Üç model de S-Log3 gama profili ve S-Cinetone renk matrisi gibi sinematik renk modlarına sahip . FX2’de fotoğraf çekerken bile S-Log3 modunda çekim yapma ve kamerada LUT uygulayarak önizleme özelliği eklenmiş durumda; bu sayede hem videoda hem fotoğrafta tutarlı bir renk iş akışı sağlanabiliyor . Ayrıca FX2 ve FX3, Cine EI, Cine EI Quick gibi cine kamera tarzı ISO kontrol modlarını destekliyor (A7S III’te bu modlar orijinalde yoktu; FX3’e de sonradan yazılımla eklendi) . FX2’nin bir diğer farkı, anamorfik önizleme (de-squeeze) özelliğinin bulunması – 1.33x ve 2.0x sıkıştırma oranlı anamorfik lensler kullanıldığında görüntüyü doğru oranda vizörde/LCD’de görebiliyorsunuz . Bu özellik A7S III/FX3’te yoktu ve özellikle filmciler için FX2’yi çekici kılıyor.
Dahili ND Filtresi ve Aktif Soğutma Sistemi
Dahili ND Filtresi: Sony FX2’de dahili ND (Neutral Density) filtresi bulunmuyor, tıpkı FX3 ve A7S III’te de olmadığı gibi. Bu kameralar, boyut olarak kompakt kaldıklarından ve aynasız E-mount gövde yapısını kullandıklarından, dahili optik ND filtresi barındırmıyorlar. Dahili değişken ND genellikle Sony’nin FX6 ve üzeri (FX9, CineAlta VENICE vb.) profesyonel sinema kameralarında görülen bir özellik. Kullanıcılar FX2’de tiltable EVF (eğimli vizör) gibi yenilikleri memnuniyetle karşılarken, içerisinde entegre ND filtresi olmayışının hâlâ bir eksiklik olduğunu belirten görüşler de var . Örneğin, bazı film yapımcıları “FX4’te dahili ND de olsa mükemmel olur” diyerek Sony’ye mesaj iletiyor . Sonuç olarak, FX2 kullanıcılarının da A7S III/FX3 kullanıcıları gibi harici ND filtreleri (matte box ya da lens önüne vidalanan filtreler) kullanmaları gerekecek.
Aktif Soğutma ve Aşırı Isınma: FX2, gövdeye entegre bir aktif soğutma fanına sahip. Sony, geliştirilmiş ısı dağıtım yapısı ve dahili fan sayesinde 4K 60p modunda kesintisiz 13 saate kadar kayıt yapılabileceğini belirtiyor . Bu, pratikte kameranın ısınma nedeniyle kaydı durdurmaması anlamına geliyor (elbette bu süreyi batarya veya depolama kısıtları belirleyebilir, ancak kamera termal olarak sınırlandırmayacak). FX3 modeli de benzer şekilde bir dahili fana sahipti ve A7S III’ün aksine uzun süreli çekimlerde aşırı ısınma riski minimum düzeydeydi. A7S III, iyi bir pasif ısı yönetimine sahip olsa da yoğun kullanımda (özellikle yüksek ortam sıcaklıklarında ve 4K 60/120 gibi modlarda) zaman zaman aşırı ısınma uyarısı verebiliyordu. FX3 ile bu sorun büyük ölçüde çözülmüştü; FX2 de fanlı yapısıyla bu güveni veriyor . CineD, FX2’nin aktif soğutması sayesinde a7 IV’te görülen oversampling 4K modundaki kısıtlı kayıt sürelerinin artık sorun olmayacağını vurguluyor . Kısaca, FX2 ve FX3 uzun prodüksiyon çekimleri için daha güvenli, A7S III ise ~30+ dakikayı aşan 4K kayıtlarında ortama bağlı olarak ısınma yaşayabiliyordu (Sony, A7S III’te ısı kapanma süresini ortam sıcaklığına göre 1 saate yaklaşacak şekilde optimize etmişti, ancak fanlı modeller kadar iddialı değil).
Soğutmanın Getirdiği Farklar: Fanlı soğutma sistemi, FX2/FX3’ün gövdesine birkaç milimetre kalınlık ekliyor ve çok düşük sesli de olsa bir fan sesi potansiyeli getiriyor. Ancak bu fan oldukça sessiz ve çekim sırasında seste problem yaratmayacak şekilde tasarlanmış. A7S III’ün fanı olmadığı için tamamen sessiz çalışır, ancak dediğimiz gibi uzun çekimlerde dikkat etmek gerekir. FX2’nin gövdesi FX3 ile aynı genişlikte ve derinlikte, ancak vizör tepesinden dolayı daha uzun; yine de fan çıkış menfezleri arka ve yan taraflara konumlandırılarak hava akışı sağlanıyor. Bu sayede “uninterrupted” (kesintisiz) 4K kayıt mümkün hale geliyor.
Gövde Tasarımı ve Ergonomi
Tasarım ve Ergonomi: FX2, fiziksel olarak FX3’ün kompakt, köşeli “cine kamera” gövde tasarımını büyük ölçüde miras alıyor. Magnezyum alaşımlı gövde, üst ve yan kısımlarında entegre 1/4”-20 bağlantı noktaları içeriyor (FX2 üzerinde 3 adet 1/4” vida yuvası ve ek olarak montaj plakaları için alt kısımda 2 yuva bulunuyor) . Bu sayede kafessiz (cagesiz) kullanım kolaylaşıyor, ekstra rig ekipmanına gerek kalmadan aksesuarlar doğrudan gövdeye monte edilebiliyor . FX2’nin elde tutuş için tasarlanan grip kısmı FX3’ünkine benzer ve gayet derin; tutuş ergonomisi konusunda A7S III’ten geri kalmıyor. Zaten FX3 de A7 serisi kadar rahat bir grip sunuyordu, FX2 de aynı çizgiyi sürdürüyor. B&H’nin incelemesine göre FX2, FX3 ile pek çok tasarım unsurunu paylaşırken, vizör eklentisi nedeniyle biraz daha uzun ve biraz daha hafif bir gövdeye sahip . EVF eklentisi üst kısımda yer alsa da, genel olarak kompakt ve dengeli bir yapı korunmuş.
Elektronik Vizör (EVF): FX2’nin en dikkat çekici tasarım farkı, entegre elektronik vizörünün (EVF) olması. FX3 ve benzeri çoğu kompakt sinema kamerada vizör yokken, FX2’ye 3,68 milyon noktalı OLED bir vizör eklenmiş durumda . Üstelik bu vizör yenilikçi bir şekilde 90° yukarı doğru eğilebilir (tiltable) tasarlanmış . Eğilebilir vizör, alçak veya yüksek açılardan gözünüzü vizöre dayayarak çekim yapmanızı kolaylaştırıyor – bu özellik geleneksel kamera camcorder’larında yaygın olsa da aynasız kameralarda nadiren gördüğümüz bir şey ve sektör yorumcuları tarafından övgüyle karşılandı . Vizör çözünürlüğü 3.68 milyon nokta olsa da, A7S III’ün vizörü kadar yüksek çözünürlüklü değil (A7S III’te 9.44 milyon noktalı, çok keskin bir EVF vardı). Yine de FX2’nin vizörü video kadrajlama için yeterince keskin ve derin göz lastiği sayesinde dışarıdan gelen ışıkları engelleyerek sinematik çekim koşullarında kullanılabilirlik sağlıyor . Özellikle parlak güneş altında ekrandan çekim yapmak zorlaştığında, FX2’nin vizörü büyük bir avantaj sunacak. A7S III tarafında vizör zaten mevcuttu (yüksek çözünürlüklü ve 0.9x büyütmeli), FX3’te ise hiçbir vizör seçeneği yok – bu da FX3 ile fotoğraf çekmek veya göz seviyesinde çekim yapmayı zorlaştırıyordu. FX2, hem FX3 gibi sinema gövdesine hem de A7S III gibi bir vizöre sahip olmasıyla adeta iki dünyanın en iyi yönlerini birleştiriyor denebilir.
Arka Ekran: Üç model de değişken açılı (yanlara açılır, dönebilir) bir arka LCD ekrana sahip. Ancak FX2’deki 3.0 inç dokunmatik LCD ekranın çözünürlüğü 1.03 milyon nokta ile sınırlı . Bu, FX3’ün 1.44 milyon noktalı ve A7S III’ün 1.44 milyon noktalı ekranına göre biraz daha düşük bir değer. Sony burada muhtemelen A7 IV’ün ekranını kullandığı için çözünürlük düşmüş. Pratikte kadrajlama ve menü kullanımı için bu ekran yeterli olsa da, FX3/A7S III’in ekranları biraz daha keskin görüntü sunuyor. Yine de FX2’nin ekranı dokunmatik menü kontrolünü ve dokunarak odak noktasını seçmeyi destekliyor. Ayrıca FX2’de menü arayüzü, çekim moduna göre değişen “ana ekran (BIG6)” özelliğine sahip – vizör/ekran üzerinde FPS, enstantane (açısı veya süresi), ISO, beyaz dengesi, diyafram ve ND filtre ayarı gibi temel değerleri büyük ve hızlı erişilebilir gösteren bir arayüz sunuluyor . Bu BIG6 arayüzü, FX6/FX9 gibi üst modellere benzer şekilde, video çekerken kritik ayarların tek bakışta görülmesini sağlıyor (FX3’e de sonradan firmware ile benzer bir özellik gelmişti).
Kontroller ve Arabirim: FX2’de üst panel ve gövdede birçok fiziksel kontrol bulunuyor. Büyük kırmızı kayıt düğmesi (tally ışıklı), foto/mod anahtarı, özel beyaz dengesi ve ISO tekerleri (üst kısımda) gibi video öncelikli kontroller mevcut . Ayrıca gövdenin hem önünde hem arkasında toplam 7 adet programlanabilir özelleştirilebilir tuş yer alıyor . Tally (kayıt) lambaları hem ön hem arkada bulunuyor, böylece kayıt durumunu rahatça anlayabiliyorsunuz . A7S III ise daha geleneksel bir fotoğraf makinesi form faktöründe olduğu için mod tekeri, PASM modları vb. içeriyordu ve üzerinde daha az 1/4” montaj noktası vardı; FX3/FX2’de ise mod tekeri yok, onun yerine doğrudan Movie/Stills (Video/Foto) geçiş anahtarı var ve arayüz o moda göre değişiyor . Bu, hibrit çekim yapanlar için hızlı geçiş sağlıyor. Genel olarak FX2/FX3’ün düğme ve menü düzeni video çekimine optimize edilmiş durumda – örneğin FX2’de enstantane yerine açı ile çalışma seçeneği, dalga formu/vectorscope gibi gelişmiş görüntüleme seçenekleri, ses düzeyi göstergeleri gibi video-centric özellikler menüde ön planda geliyor.
Boyut ve Ağırlık: Üç kameranın gövde boyutları kabaca benzer olsa da şekilleri farklı. FX2 ve FX3’ün genişliği ~130 mm, derinliği ~80-84 mm civarındayken, FX2’nin yüksekliği entegre vizörü nedeniyle 103,6 mm’ye çıkıyor (FX3: ~84,5 mm yükseklik). A7S III ise klasik bir gövde olduğundan yaklaşık 97 mm civarında bir yüksekliğe sahip (vizör dahil) ve genişliği benzer (~129 mm). Ağırlık açısından FX2 677 gram (batarya ile), FX3 714 g ve A7S III 699 g civarında geliyor . İlginç olarak FX2, vizöre rağmen FX3’ten biraz daha hafif; muhtemelen 33MP sensör ve donanım bazı parçalarda tasarruf (ya da FX3’ün soğutma sistemi veya yapısal parçaları biraz daha ağır). Bu ağırlık farkları pratikte çok hissedilir değil – hepsi ~700g sınıfı kompakt full-frame kameralar. FX2 ve FX3’ün kutu formu, elde kullanımda A7S III’ten biraz farklı hissettirebilir; fakat FX2’de de ele oturan bir grip olduğundan, elde kullanım ergonomisi gayet başarılı bulunuyor. Özellikle, FX2/FX3’ün köşeli yapısı sayesinde gimbal veya rig sistemlerine monte etmek kolay ve dengeli oluyor (kafa karıştıran çıkıntılar yok), ayrıca cagesiz kullanım imkanı sunması büyük bir ergonomik artı olarak belirtiliyor .
Otomatik Odaklama Özellikleri ve Yapay Zeka Destekleri
AF Sisteminin Temeli: Üç model de Sony’nin hızlı Hybrid AF sistemini kullanıyor, sensör üzerinde geniş kapsama alanlı faz algılamalı noktalar mevcut (örneğin A7S III/FX3’te 759 adet AF noktası ile sensörün ~%92’sini kapsıyor). Temel fark, FX2’nin BIONZ XR işlemcisine ek olarak özel bir yapay zeka destekli işlemci birimi barındırmasıdır . Bu AI (yapay zeka) işlemcisi, nesne tanıma ve izleme algoritmalarını geliştirmek için derin öğrenme teknolojisinden faydalanıyor. FX3 ve A7S III’te böyle bir özel AI donanımı bulunmuyor, daha önceki nesil Real-time Tracking AF sistemini kullanıyorlar.
Nesne Tanıma ve Takibi: FX2’nin Real-time Recognition AF adı verilen sistemi, sadece insan gözü/yüzü takibinin ötesine geçerek insan, hayvan, kuş, böcek, araba, tren ve uçak gibi farklı nesne türlerini tanıyabiliyor . Hatta bir “Auto” modu sayesinde sahnedeki nesne tipini kendi seçip ona göre odak takibi yapabiliyor (örneğin kadrajda insan varsa insanı, araba varsa arabayı önceliklendiriyor) . Bu sayede FX2, çekim sırasında farklı konulara hızlı adapte olabiliyor. A7S III ve FX3 ise yapay zeka tabanlı geniş bir tanıma listesine sahip değil; insan gözü/yüzü takibi çok başarılı olmakla birlikte hayvan gözü takibi sadece belirli modlarda mevcut (FX3’te v2.00 güncellemesiyle fotoğraf modunda kuş gözü takibi eklendi ancak video modunda sınırlı), araç veya böcek gibi nesneleri otomatik tanıma özellikleri yok . Özetle, FX2’nin AF sistemi daha “akıllı” ve kapsamlı denebilir. Profesyonel incelemeler, FX2’nin AF’sinin FX3’e kıyasla %30’a varan oranda iyileştirilmiş insan tanıma ve takip hassasiyetine sahip olduğunu belirtiyor . Bu, özellikle belgesel veya düğün gibi çekimlerde işinizi kolaylaştıracak bir gelişme.
Göz ve Yüz Takibi: Her üç model de insan gözü ve yüzünü gerçek zamanlı takip etmede sınıfının en iyilerinden. A7S III/FX3 zaten saniyede 120 hesaplama yaparak göz takibini sürekli kılıyordu, FX2 de aynı altyapıyı AI ile destekleyip güvenilirliğini daha da artırıyor. FX2, insan dışında hayvan ve kuş gözünü de hem fotoğrafta hem videoda takip edebiliyor (özellikle kuş fotoğrafçıları için önemli bir özellik). A7S III lansmanında hayvan gözü takibini fotoğraf modunda sunmuştu ancak video modunda sadece insan takibine odaklanıyordu; FX3 de benzer şekilde. FX2 ise video modunda dahi hayvan/kuş takibini mümkün kılıyor. Bu, doğa belgeseli çeken veya evcil hayvan videoları çeken içerik üreticileri için avantaj olabilir.
AF İzleme Performansı: Sensör çözünürlüğü farklılığı AF performansını olumsuz etkilemiyor; tüm modeller tam kare sensörde geniş alan takibi yapabiliyor. Ancak FX2’nin sensör okuma hızı daha yavaş olduğundan hızlı hareket eden nesnelerde (örneğin çok hızlı pan yaparken) odak takibinde hafif gecikmeler olabileceği yönünde bazı kullanıcı spekülasyonları var. Yine de Sony’nin AF algoritmaları ve işlem gücü bunu minimuma indiriyor. İlk incelemelerde FX2’nin AF’si “kanıtlanmış ve güvenilir” olarak nitelendiriliyor . Kullanıcı deneyimleri, FX2’nin FX3/FX30’a kıyasla belirgin şekilde gelişmiş nesne takibi sunduğunu ve karmaşık sahnelerde bile odağı güvenle koruduğunu aktarıyor. Özellikle araç, bisiklet gibi ulaşım nesnelerini tanıması sahada pratik bir yenilik.
Yapay Zeka Destekli Yeni Özellikler: FX2’de yapay zeka sadece AF için değil, aynı zamanda kadrajlama ve stabilizasyon için de kullanılıyor. Birincisi, Auto Framing (Otomatik Kadrajlama) özelliği: Tripod üzerinde sabit duran kamerada, kadrajdaki kişiyi algılayıp dijital olarak zoom/pan yaparak onu kadrajda merkezi tutan bir fonksiyon . Bu, adeta görünmez bir kamera operatörü varmış gibi, konuşmacıyı veya nesneyi çerçeve içinde takip ediyor. Not: Bu mod, sensörden daha küçük bir alanı kullanıp hareket ettirdiği için videoda ek bir kırpma (crop) uygulanıyor . İkinci olarak, Dynamic Active Mode denen gelişmiş bir görüntü sabitleme modu var. Bu mod, standart “Active” elektronik stabilizasyona ek olarak yapay zeka algoritmalarıyla hareketi daha iyi telafi ediyor ve özellikle yürüyerek çekim yaparken daha pürüzsüz görüntüler sağlıyor . Sony bunu, ZV-E1 vlog kamerasında da gördüğümüz bir özellik olarak FX2’ye taşımış. Dynamic Active açıldığında da görüntü biraz kırpılıyor, fakat elde çekimdeki titremeleri maksimum düzeyde yumuşatıyor. A7S III ve FX3’te “Active” IBIS (5 eksenli gövde içi stabilizasyon + elektronik kırpma) bulunuyor fakat Dynamic Active yok. Ayrıca FX2’de bahsedilen Framing Stabilizer fonksiyonu, kamera hareket ederken bile kadrajı sabit tutmak için AI kullanıyor – örneğin yürürken sabit bir ufuk çizgisi veya konu merkezleme sağlamak için ufak kadraj düzeltmeleri yapıyor .
Diğer AF İlgili Araçlar: FX2’de profesyonel odak araçları da mevcut: AF Assist (otomatik netlikte manuel müdahaleye izin veren özellik), odak geçiş hızı ve takip hassasiyeti ayarları, ve Focus Breathing Compensation (bazı lenslerde netlik değişirken oluşan kadraj değişimini dijital olarak telafi eden özellik) bulunuyor . Bu özelliklerin çoğu A7S III ve FX3’te de yer alıyor (A7S III’de de firmware ile breathing comp. geldi ve AF geçiş ayarları var). Sony FX2 ile bu araçlar sinema kamerası arayüzüne entegre şekilde geliyor, örneğin Cine EI modunda odak doğrulama asistanları da optimize edilmiş.
Batarya Performansı ve Depolama Seçenekleri
Batarya (Pil) Ömrü: Sony FX2, selefleri gibi NP-FZ100 model 7.2V 16.4Wh lityum iyon batarya kullanıyor . Yani A7S III ve FX3 ile aynı bataryaya sahip. Bu sayede mevcut kullanıcılar ellerindeki pilleri ve şarj cihazlarını yeni modelle de kullanabiliyor. Batarya performansı açısından, üç modelde de benzer sonuçlar beklemek doğru olur. A7S III ve FX3 pratikte tek pille yaklaşık 60–90 dakika arası 4K video kaydı yapabiliyordu (ortam sıcaklığı ve kayıt formatına göre değişebiliyor). FX2’de dahili fanın sürekli çalışması az da olsa ekstra bir tüketim getirebilir, ancak BIONZ XR işlemcinin verimliliği sayesinde bu fark minimum düzeyde. Sony henüz FX2 için CIPA standartlarında fotoğraf çekim sayısı veya video çalışma süresi değerlerini yayınlamadı; fakat kullanıcılar ilk denemelerinde pil ömrünün A7S III’e çok yakın olduğunu belirtiyor. Örneğin S-Log3 4K30 kayıtla bir pilin yaklaşık 80 dakikayı gördüğü raporlanmış. Uzun çekimlerde USB-C üzerinden Power Delivery destekli bir güç kaynağı bağlanarak da kamera beslenebiliyor – FX2’nin USB-C portu PD uyumlu olduğu için harici pil ile kesintisiz çekim mümkün . Özetle, FX2’nin batarya performansı alışılmış Z-serisi pil dayanıklılığında ve A7S III/FX3 ile aynı sınıfta. Bir NP-FZ100 ile yüzlerce fotoğraf veya bir saate yakın 4K video kaydı yapılabilir.
Depolama ve Kart Yuvaları: Burada FX2 ile diğerleri arasında önemli bir fark var. FX2, çift kart yuvasına sahip ancak konfigürasyon şu şekilde: 1 adet CFexpress Type-A / SD UHS-II ortak yuva + 1 adet yalnızca SD UHS-II yuvası . Yani üstteki slot hem Sony’nin küçük boyutlu CFexpress Type-A kartlarını hem de SD kartları desteklerken, alttaki slot sadece SD kart kabul ediyor. FX3 ve A7S III’te ise her iki yuva da hibrit (CFexpress Type-A ve SD UHS-II destekli) tasarımdı . Bunun pratikteki anlamı: FX2’de en yüksek bitrate’li video modlarını (örneğin 4K All-Intra 600 Mb/s) iki karta aynı anda kayıt (simültane yedekli kayıt) yapmak isterseniz, ikinci kartınız SD ise yeterince hızlı bir V90 sınıfı SD kart olmalı. Tek kart kullanımında ise ister CFexpress A ister hızlı bir SD takın, 4K60 10-bit gibi modlar sorunsuz kaydediliyor. CFexpress Type-A kartlar çok yüksek yazma hızlarına izin verdiği için sürekli yüksek hızda fotoğraf çekimi veya saniyede çok yüksek bitrate gerektiren özel modlar için avantaj sağlıyor. A7S III/FX3’te çift yuva da CFexpress A desteklediğinden, örneğin bir karta proxy bir karta ana dosya kaydı yaparken dahi hızlı kart kullanabiliyordunuz. FX2’de ise ikinci yuva SD ile sınırlı olduğundan bazı kullanıcılar bunu bir dezavantaj olarak not düşmüş (çünkü CFexpress A kartlar pahalı olsa da daha güvenli hissettirebiliyor). Ancak çoğu senaryoda, yüksek kaliteli V60/V90 SD kartlar FX2’nin kayıt gereksinimlerini karşılayabiliyor.
Kayıt Süresi ve Veri Yönetimi: FX2, çektiği 4K videoların dosya boyutu konusunda A7S III/FX3 ile benzer hatta biraz daha büyük dosyalar üretebilir çünkü oversampling sayesinde görüntü daha detaylı. All-Intra 4K kullanırsanız dakikada yaklaşık 5 GB gibi veri yazılıyor (50p/60p çekerseniz daha da artar). Bu nedenle, uzun çekimler yapacaklar için yüksek kapasiteli kartlar (128GB ve üzeri) önerilir. Ayrıca FX2, tıpkı FX3 gibi çift slotu ya paralel kayıt ya da ardışık kayıt şeklinde kullanabiliyor. Uzun bir röportaj çekiminde kart dolduğunda diğer karta kesintisiz geçiş yapabilirsiniz.
HDMI Çıkışı, Monitör ve Ses Giriş/Çıkış Seçenekleri
HDMI ve Monitör Bağlantıları: FX2’de tam boy (Type-A) HDMI çıkışı bulunuyor, bu profesyonel kullanım için çok önemli bir artı (ince ve kırılgan micro HDMI yerine sağlam full-size port var) . A7S III ve FX3’te de tam boy HDMI mevcuttu, dolayısıyla üçü arasında bu açıdan eşitlik var. HDMI üzerinden hepsi 4K 60p 4:2:2 10-bit video sinyali verebiliyor, ayrıca RAW çıkış destekleri de var (16-bit RAW) . Bu sayede harici bir kaydedici ile ProRes RAW veya benzeri formatlarda kayıt yapabilirsiniz. FX2’nin HDMI 2.1 standardında olup olmadığı resmi olarak belirtilmedi, ancak 4K60 10-bit 4:2:2 desteği mevcut.
Diğer Bağlantılar (USB/LAN): Üç modelde de bilgisayara bağlantı için USB Type-C portu bulunuyor. FX2’nin USB-C portu 10 Gbps hızında USB 3.2 Gen2 destekli ve aynı zamanda USB üzerinden görüntü/ses aktarımı (UVC/UAC) protokolü uyumlu . Bu şu demek: FX2, tak çalıştır şekilde bir bilgisayara USB’den bağlandığında webcam/kapalı devre yayın kamerası olarak 4K30’a kadar canlı görüntü verebiliyor. A7S III lansmanda böyle bir özellik içermiyordu ancak sonradan bazı modeller firmware ile sınırlı da olsa eklendi; FX3 orijinal olarak UVC/UAC desteklemiyordu (CineD tablosunda FX3 için “NA” olarak geçiyor) , FX2 ise destekliyor. Ayrıca FX2, Wi-Fi 5 GHz/2.4 GHz kablosuz bağlantı üzerinden veya USB-C üzerinden RTMP/SRT protokolleriyle doğrudan canlı yayın yapabilme özelliğine sahip . Bu, kamerayı bilgisayar olmadan doğrudan internete bağlayıp stream edebilme potansiyeli sunuyor (Sony’ın Creators’ Cloud uygulamalarıyla entegre olabilir). Kablolu ağ için, FX2 USB üzerinden uyumlu bir Ethernet adaptörüyle wired LAN bağlantısını da destekliyor – örneğin USB-C – Ethernet dongle takarak kablolu canlı yayın veya dosya aktarımı yapmak mümkün. A7S III/FX3 böyle bir özellikten bahsetmemişti, bu da FX2’nin yeniliklerinden.
Ses Giriş/Çıkış: Tüm modellerde standart 3.5mm mikrofon girişi ve 3.5mm kulaklık çıkışı mevcut. Bu sayede harici mikrofon takabilir ve kulaklıkla sesi kontrol edebilirsiniz. FX2 ve FX3’ün bir avantajı, kutudan (veya opsiyonel olarak) XLR adaptörlü üst tutma kolu ile gelmeleri. FX3, kutusunda XLR-K1M tarzı (model adı XLR-H1) çift XLR/TRS girişi olan bir tutma sapıyla birlikte gelir; FX2’de ise bu XLR adaptörlü sap opsiyonel olarak sunuluyor (FX2’yi isterseniz body-only veya XLR handle kit olarak alabiliyorsunuz) . FX2’nin çoklu arayüz yuvasına (MI Shoe) takılan XLR-H1 ses adaptörlü sap, iki adet profesyonel XLR girişi ve üzerlerinde fiziksel gain kontrollere sahip. Bu sap takıldığında FX2 toplam 4 kanala kadar 24-bit dijital ses kayıt yeteneğine kavuşuyor (2 kanal XLR sap üzerinden, 2 kanal da gövde üzerindeki 3.5mm mic girişinden) . Aynı imkan FX3 ve A7S III’te de var: A7S III’ye harici XLR adaptörü (XLR-K3M) takarak benzer 4-kanal ses elde edilebilir, FX3 de kendi sapıyla 4-kanal kayıt yapabiliyor. MI Shoe arayüzü üç modelde de dijital ses desteği sunuyor, yani Sony’nin kablosuz mikrofon alıcıları veya XLR birimleri doğrudan dijital sinyal aktararak daha temiz ses sağlayabiliyor. Sonuç olarak, ses konusunda FX2 ile FX3 daha prodüksiyon odaklı – sap üzerinden kaliteli preamp’lerle XLR mikrofon kullanımı mümkün. A7S III de profesyonel sese uyumlu ancak ekstra ekipman gerektiriyor.
Diğer Portlar: FX2’de FX3’te olduğu gibi bir Micro-USB (Multi) port da bulunuyor. Bu port eski uzaktan kumandalar veya zaman kodu adaptörü için kullanılabiliyor. Evet, zaman kodu (timecode) desteği FX3’te mevcuttu (Multi port üzerinden BNC timecode adaptörü ile jam-sync yapılabiliyordu) ve muhtemelen FX2’de de bu destek devam ediyor. Bu, çoklu kamera prodüksiyonlarında kayıtların senkronizasyonu için önemli bir detay. A7S III’te dahili bir TC girişi yoktu (ancak ses kanalı üzerinden LTC kaydı gibi çözümler kullanılıyordu).

Aksesuar Uyumluluğu ve Genişletilebilirlik
XLR Handle ve Aksesuarlar: Sony FX2, Sony XLR-H1 profesyonel ses tutacağı ile uyumlu şekilde tasarlanmış. Bu üst tutma sapı, FX3 ile gelen sapın aynısı olup, iki XLR/TRS kombinasyon girişine ve ortam sesini alabileceğiniz dahili mikrofona sahip. FX2’nin MI (Multi-Interface) kızağı üzerinden bağlanıyor ve vidalarla sabitleniyor, böylece hem fiziksel tutuş kolaylığı sağlıyor hem de kameraya phantom güç destekli XLR girişler ekliyor. FX2 satın alırken bu sapı içeren kiti tercih edebilir veya daha sonra ayrı olarak edinebilirsiniz; Sony, FX2’yi body-only $2.699 veya XLR saplı $3.099 fiyatla piyasaya sunuyor . A7S III ise bu tür bir sap aksesuarıyla gelmiyor; kullanıcılar ayrı olarak XLR-K3M adaptörünü satın alarak standart flaş kızağına takmak zorundalar. Bu adaptör işlevsel olarak benzer ses girişleri sağlasa da FX3/FX2’nin sapı kadar sağlam bir tutuş aparatı sunmuyor. Yani FX2/FX3, kutudan çıkar çıkmaz sinema kullanımına dönük bir form faktöre sahip (özellikle FX3, sap dahil geliyor; FX2’de de kit seçeneği var) .
Lens ve Aydınlatma Aksesuarları: Üç model de Sony E-mount bayonet kullandığı için lens uyumluluğu aynıdır. Full-frame E-mount lenslerin tamamını, ayrıca adaptör ile sinema PL lensleri veya diğer marka lensleri kullanabilirsiniz. FX2’nin bir artısı, APS-C 4K modunun olması; bu sayede Super35 sinema lenslerini (EF-mount sinema lensleri + adaptör, veya E-mount APS-C lensler) 4K çözünürlükte kullanabilirsiniz . FX3/A7S III’te APS-C moda geçildiğinde 4K çözünürlük mümkün değildi (1080p ile sınırlıydı) çünkü 12MP sensör 4K için gereken piksel sayısını APS-C alanda veremiyordu . Bu, FX2’nin optik esneklik anlamında bir avantajı; S35 lens koleksiyonu olanlar için kamerayı daha cazip kılıyor.
Harici Monitör ve Rig Ekipmanı: FX2/FX3’ün gövdesinde birden fazla 1/4” vida deliği bulunduğundan, harici monitör, ışık, mikrofon tutucu gibi aksesuarlar kağesiz doğrudan takılabiliyor. Örneğin üstte ve yanlarda küçük bir kol ile monitör bağlayabilir veya elde çekim için ilave kulp takabilirsiniz. A7S III’te bu delikler sadece alt kısımda (tripod yuvası) olduğundan genelde bir camera cage ile donatılıp sonra aksesuarlar ekleniyor. Bu da ekstra ağırlık ve karmaşıklık demek. FX2’nin dahili vizörünün olması, harici bir elektronik vizör veya ekstra monitör ihtiyacını da bir ölçüde azaltabilir; özellikle omuz hizasında vizörle çekim yapmak isteyen belgeselciler için iyi bir özellik.
Uyumluluk: Sony, FX2’yi Cinema Line ailesinin bir parçası olarak lanse ettiği için, FX3, FX6 gibi modellerle aksesuar uyumluluğu gözetilmiş. Örneğin FX2’nin bataryası, şarj cihazı, XLR sapı, kablolu uzaktan kumandası (Multi-port üzerinden RM-VPR1 gibi) hepsi mevcut Sony ekosistemindeki cihazlarla ortak. Ek olarak, Sony’nin Catalyst Browse/Prepare yazılımı bu kameralardaki jiroskop verisini kullanarak post-prodüksiyonda yazılımsal stabilizasyon yapabiliyor. FX2 de bu meta veriyi kaydedebiliyor; böylece çekim sonrası masada ekstra stabilizasyon uygularken faydalanabilirsiniz (aynı şey A7S III ve FX3’te de vardı).
Kamera Kontrol ve Yedekleme: FX2, USB-C üzerinden PC’ye takıldığında hem webcam olarak çalışabiliyor demiştik, ayrıca Sony Imaging Edge yazılımıyla tethered shooting (bağlı çekim) imkanı sunuyor (A7S III/FX3 de bunu sunuyor). Yine, akıllı telefon uygulaması Imaging Edge Mobile ile üç kamerayı da uzaktan kontrol etmek, dosya aktarmak mümkün. FX2’nin Wi-Fi 5GHz desteği belki biraz daha hızlı transfer imkanı sağlayacak, A7S III ilk çıktığında sadece 2.4 GHz destekliyordu ama sonradan 5 GHz de eklendi.
Kullanıcı Yorumları ve Profesyonel Görüşler
Yeni Sony FX2, duyurulmasının ardından hem övgüler hem bazı eleştiriler aldı. Genel kanı, FX2’nin FX3 ile A7 serisi arasında hibrit bir köprü olması yönünde:
Profesyonel Görüşler – Avantajlar: CineD, FX2’nin FX3 ve FX30 arasındaki tatlı noktayı doldurduğunu, çoğu ortak yapımcı ve içerik üreticisinin ihtiyaç duyduğu standart çekimlerde en iyi seçenek olabileceğini belirtiyor . Özellikle tiltable EVF’nin eklenmesi, piyasada nadir görülen bir özellik olduğu için takdir topladı – NoFilmSchool bu vizör sayesinde FX2’nin her türlü içerik üreticisine hitap eden gerçek bir hibrit sinema kamera olduğunu vurguluyor . PetaPixel ise FX2’nin FX3’e kıyasla çok daha uygun fiyatlı olup ($2.699 vs $3.898), buna rağmen daha yüksek çözünürlü sensör, gelişmiş AF ve entegre vizör sunmasını önemli bir avantaj olarak değerlendiriyor . B&H’nin incelemesi de FX2’yi “popüler FX3’ün doğal bir halefi” olarak niteliyor ve hybrid yapısını ödün vermeden günümüz dijital dünyasına uyarladığını söylüyor . Özellikle oversampling 4K kalitesi, APS-C moduyla lens esnekliği, uzun çekimlerde ısınmama garantisi ve fotoğraf tarafındaki iyileştirmeler (Log profilli 33MP çekim gibi) profesyoneller tarafından FX2’nin öne çıkan avantajları arasında sayılıyor.
Profesyonel Görüşler – Dezavantajlar: Öte yandan, FX2’nin yüksek hız eksikleri ve sensör karakteristiği bazı soru işaretleri bırakıyor. Petapixel, FX3’ün daha hızlı okuma yapan sensörü sayesinde 4K 120p gibi modlarda üstün olduğunu ve FX2’nin burada bilinçli bir fedakarlık yaptığını belirtiyor . CineD de 33MP sensörün rolling shutter konusunda dikkatli olunmasını not düşüyor; lab testlerinde ölçülecek olsa da a7 IV’ten bildiğimiz üzere okuma hızının sınırları var . Ayrıca açık kapı (open-gate) çekim modu olmaması (yani sensörün tamamını 3:2 olarak videoda kullanamamak) bazı içerik üreticileri tarafından eleştirildi – 2025 yılında bir kamera için bu özelliğin eksikliği “şaşırtıcı” bulundu, zira çoklu format (16:9 yatay + 9:16 dikey) içerik üretenler açık kapı çekimleri tercih edebiliyor . Bununla birlikte Sony’nin rakip Panasonic modellerindeki 5.9K/6K open-gate özelliklerini FX serisine koymama geleneği devam etmiş oldu. Son olarak, dahili ND filtresi konusuna değinen profesyoneller de var: Bir yorumcu, “tilting EVF harika, ama FX4’te umarım dahili ND de gelir” diyerek bir sonraki adımın bu olduğunu söylüyor . Yani, FX2 pek çok eksiği kapatsa da dahili ND gibi bir pro özellik için kullanıcılar hala üst modellere bakmak zorunda.
Kullanıcı Yorumları – Avantajlar: Kullanıcı cephesinde FX2’ye dair ilk izlenimler genel olarak olumlu. Özellikle A7 IV kullanmış olanlar, FX2’yi adeta “aktif soğutmalı ve EVF’li bir A7 IV” olarak görüyor ve bunun bile tek başına çekici olduğunu belirtiyorlar . Bir Reddit kullanıcısı, “FX2, FX ve A serisinin hibriti gibi – video için FX3 ergonomisi, foto için A7IV çözünürlüğü ve EVF’si” diyerek kamerayı özetliyor . EVF’nin varlığı pek çok kullanıcı için önemli bir artı olmuş; dış mekan video çekimi yapanlar ve fotoğraf da çekmek isteyenler bunu “olmazsa olmaz” sayıyor. Yine görüntü kalitesi konusunda, FX2’nin 7K downsample 4K’sı ilk testlerde çok detaylı bulunmuş. S-Log3 + dual base ISO 4000 sayesinde çoğu düşük ışık senaryosunu rahat kotardığı, yaklaşık ISO 12800’e kadar temiz bir çıkış verdiği paylaşılıyor (daha üstünde A7S III hala önde olsa da, FX2’nin de beklenenden iyi olduğu belirtilmiş). Stabilizasyon konusunda da Dynamic Active modunun vlog tarzı çekimlerde fark yarattığı kullanıcı videolarında görülüyor – “adeta mekanik gimbal etkisi veriyor” diyenler var (kırpma pahasına da olsa).
Kullanıcı Yorumları – Dezavantajlar: Elbette bazı kullanıcılar FX2’yi eleştirmekten geri durmamış. Özellikle “rolling shutter’ı FX3’ten kötü” algısı oluşmuş durumda; A7 IV deneyiminden gelenler hızlı pano hareketlerinde dikkat edilmesi gerektiğini vurguluyor. Bir Reddit yorumu, “FX2 tam kare ama rolling shutter’ı her ikisinden de kötü” diye belirtirken, aynı kişi FX2’nin fotoğraf konusunda her ikisinden de kabiliyetli olduğunu ekliyor . Bir başka kullanıcı, FX2’nin 33MP A7IV sensör kullandığını ve 4K60’da crop ve yüksek rolling shutter ile geldiğini hatırlatarak “A7S serisinin düşük çözünürlük, daha iyi low-light ve hızlı okuma avantajının hala kendine has bir yeri var” diyor . Yani A7S III’ün nişi – düşük megapikselin getirdiği yüksek hız ve gece görüşü – FX2 tarafından tam doldurulamıyor. Ayrıca bazı kullanıcılar çift CFexpress slot olmamasını eleştirmiş (“Sony neden iki slotu da Type-A yapmadı?” şeklinde serzenişler var). Ekran çözünürlüğünün düşmesi de detaylı manuel odaklama seven birkaç kişinin dikkatini çekmiş (“A7S III’ten geçince ekran çözünürlüğü fark ediliyor” gibi yorumlar mevcut). Fiyat kıyaslaması yapanlar ise ilginç bir noktaya değiniyor: A7S III çıktığında
$3500 civarındaydı, FX3 $3900; FX2 ise $2700 ile daha ucuz. Bu durum, bazı kullanıcıların “A7S III yerine FX2 almak daha mantıklı artık” demesine yol açmış çünkü benzer fiyata (hatta altında) daha yeni özellikler sunuyor. Fakat diğerleri de “4K120 benim için şart, FX2 beni cezbetmiyor” diyerek yüksek kare arayanların beklentisini karşılamadığını belirtiyor.
Sonuç itibariyle, Sony FX2, Sony’nin sinema kamera serisinde yeni bir hibrit yaklaşım getiren, foto-video sınırlarını bulanıklaştıran bir model oldu. Teknik tabloda da görülebileceği üzere, A7S III / FX3 ikilisinin güçlü yanlarını (düşük ışık, hızlı okuma, yüksek kare) bir tarafta, A7 IV’ün güçlü yanlarını (yüksek çözünürlük, detay, EVF) diğer tarafta alarak ortada bir denge kuruyor. Hangi kameranın “daha iyi” olduğu tamamen kullanıcının önceliklerine bağlı: Eğer 4K 120fps gibi özellikler veya en uç düşük ışık performansı kritikse A7S III/FX3 öne çıkıyor; ancak geniş dinamik aralıkla çok keskin 4K görüntü, fotoğraf çekimi ve vizör kullanımı gibi konular önemliyse FX2 cazip bir seçenek haline geliyor. Bir yorumcunun dediği gibi, “FX2, çoğu içerik üreticisinin ihtiyacı olan şeyleri sunuyor; FX3’ün hız avantajlarını feda etse de, pratikte en sık kullanılan aralıklarda (24–60p) daha iyi sonuç verecek.”