top of page

TANITIM FİLMİ

HERKESE ULAŞMANIN EN KOLAY YOLU

Kurumsal Tanıtım Filmi, Fabrika Tanıtım Filmi, Okul Tanıtım Filmi, İnşaat Tanıtım Filmi, Otel Tanıtım Filmi, Firma Tanıtım Filmi, Hastane Tanıtım Filmi, Şirket Tanıtım Filmi, İmaj Tanıtım Filmi ve daha niceleri…

Eğer hedef kitlenize doğru bir mesaj vermek, ürün ve hizmetlerinizi en etkileyici şekilde sunmak ve marka değerinizi yükseltmek istiyorsanız, tanıtım filmi sizin için bir anahtar niteliğindedir.

Medyabox olarak tanıtım filminizi yenilikçi ve dinamik ekibimizle birlikte; estetik tasarımlar, son teknolojiye uygun çekimler, göz alıcı görsel efektler, kusursuz ses miksajı ve renk düzenlemeleriyle hazırlıyoruz. Her bir projemizde memnuniyetinizi ön planda tutarak, uygun fiyat politikamızla hizmet veriyoruz.

TAMAMLANAN PROJELERİMİZ
PROJE AŞAMALARI
tanıtım filmi
Senaryo

Özgün fikirlerle senaryonuzu hazırlıyoruz.

tanıtım filmi çekimi
Çekim

Deneyimli ekibimizle

çekimlerimizi

tamamlıyoruz.

firma tanıtım filmi
Kurgu

Post prodüksiyon sürecinde

filminizi incelikle

işliyoruz.

kurumsal tanıtım filmi
Destek

Yapım sonrasında

yayın destek hizmeti

sunuyoruz.

TANITIM FİLMİ ÇEKİMİ

Günümüzde yaşanan teknolojik gelişmeler ve zamanı kullanma biçimi, firmaların ürün ve hizmetlerini hızlı bir şekilde tüketiciye ulaştırma gerekliliğini doğurmuştur. Bu durum, tanıtım filmi çekimini önemli bir hale getirmiştir.

 

Tanıtım Filmi için kısaca, firmanın ürün ve hizmetlerini, mekan ve çalışanlarıyla birlikte belirli bir estetik ve akıcılıkla anlatan filmdir diyebiliriz.

 

TANITIM FİLMİ ÇEŞİTLERİ

Kurumsal Tanıtım Filmi, Fabrika Tanıtım Filmi, Okul Tanıtım Filmi, İnşaat Tanıtım Filmi, Otel Tanıtım Filmi, Firma Tanıtım Filmi, Hastane Tanıtım Filmi, Şirket Tanıtım Filmi, İmaj Tanıtım Filmi Etkinlik Tanıtım Filmi gibi birçok çeşitlilik göstermektedir.

TANITIM FİLMİ ÇEKİMİ İÇİN HANGİ FİRMAYI SEÇMELİSİNİZ? 

Tanıtım filmi çekimi için seçtiğiniz firma, hedef doğrultusunda sonuç alabilmeniz için belirleyici unsur olacaktır. Seçim yaparken dikkat edilmesi gereken başlıca noktalar şunlardır:

 

Prodüksiyon Kalitesi 

Şirketin önceki çalışmalarını inceleyerek; video kalitesi, hikaye anlatımı, yaratıcı çözümleri hakkında bir fikir edinebilirsiniz.

 

Şirketin Deneyimi ve Uzmanlığı

Prodüksiyon şirketinin deneyimi ve uzmanlığı, kaliteli bir tanıtım filmi çekiminin anahtarıdır. Şirketin hangi tür projelerde deneyimli olduğunu, hangi sektörlere hizmet verdiğini kontrol etmek önemlidir.

 

Sunulan Hizmetlerin Kapsamı 

Bir video prodüksiyon firmasından tanıtım filmi çekimi için fiyat teklifi aldıktan sonra, hangi yapım aşamalarının fiyata dahil olduğunu net bir şekilde öğrenin. Unutmayınız ki, tanıtım filmi yapımı kapsamlı bir süreçtir. Fiyat teklifinin kapsamını anlamak, hangi hizmetlerin fiyata dahil olduğunu ve hangilerinin ekstra ücrete tabi olduğunu belirlemek sizi sürpriz ödemelerden koruyacaktır.

 

Fiyat/Kalite Oranı

Her ne kadar bütçeniz önemli olsa da, ucuz bir teklifin genellikle daha düşük kaliteye işaret edebileceğini unutmayın. Aynı zamanda yüksek fiyatlardan oluşan teklifler her zaman en iyi sonucu garanti edemez. Fiyat ve kalite arasında dengeli bir seçim yapmalısınız.

 

TANITIM FİLMİ ÇEKİMİNDE FİYAT NASIL BELİRLENİR?

Bir tanıtım filmi oluşturmanın maliyeti, geniş bir yelpazede değişebilir. Tanıtım filmi fiyatlandırmasında pek çok kriter göz önünde bulundurulur. Bütçeyi belirleyen kriterleri daha detaylı açıklamak gerekirse:

 

Mekanlar ve Çekim Süresi

Firmanın çekim yapılacak mekanlarının sayısı ve lokasyonları filmin bütçesini etkiler. Farklı mekanlarda, bazen farklı şehirlerde çekim yapılması gerekebilir. Lokasyon farklılıkları çekim süresini azaltıp arttırabilir. Çekim mekanlarının önceden netleştirilmesi, çekim süresinin ne yönde olacağını belirleyecektir. Böylelikle maliyet hesabı doğru bir şekilde yapılacaktır.

 

Çekim Ekibi ve Ekipmanlar

Tanıtım filmi çekim ekibinde yönetmen, kameraman, drone operatörü, ışıkçı, asistan (bazen oyuncu) gibi kişiler görev alır. Çekim ekibi, hedefler doğrultusunda sonuçlar almanız için önemli bir unsurdur. Aynı zamanda çekimlerde kullanılacak kamera, lens seti, drone, ışık seti ve gimbal gibi ekipmanların yeni teknolojiden oluşması filminizin görsel açıdan etkileyici olmasını sağlayacaktır. Çekim ekibinin ve tanıtım filmi çekiminde kullanılacak ekipmanların nitelikleri fiyatı etkileyecektir. 

 

Seslendirme 

Seslendirme, markanın kimliğine ve nasıl bir imaj yaratmak istediğine göre belirlenir. Seslendirme işlemini gerçekleştiren kişinin profesyonellik seviyesi ve ünü, tanıtım filminin fiyatını değiştirecektir. Aynı zamanda farklı dillerde yapılacak olan, birkaç ayrı versiyonu kapsayan seslendirmeler de, ekstra fiyatlandırmaya dahil olacaktır.

 

Kurgu-Montaj

Kurgu ve montaj aşamasında ham görüntülerin stüdyo ortamında doğru bir şekilde işlenmesi gerekir. Videolar kesilir, düzenlenir, seslendirme ve müzik eklenir. İhtiyaca göre 2D çizimler, görsel efektler ve 3D animasyonlar gerekebilir. Bu faaliyetlerin her biri ayrı bir uzmanlık alanı gerektirir ve tanıtım filminin bütçesini önemli seviyede arttırır.

 

Son olarak, özellikle şehir dışı çekimlerde, ulaşım ve konaklama giderleri de tanıtım filmi fiyatlandırmasında dikkate alınmalıdır.

tanıtım filmi çekimi

TANITIM FİLMİ ÇEKİMİ ÖNCESİ HAZIRLIKLAR

Tanıtım filmi çekiminde ön hazırlık aşaması, başarılı bir sonucun temelini oluşturur. Bu hususta tanıtım filmi çekimine başlamadan önce planlı bir program dahilinde aşamaların belirlenmesi ve sonrasında bu aşamalar ile hareket edilmesi, hem verilmek istenen mesajın doğru iletilmesini, hem de en uygun bütçe ile filmin tamamlanmasını sağlar. 

Hazırlık süreci için yapılması gereken adımlar şu şekildedir:

 

Hedef Kitlenin Belirlenmesi

Tanıtım filminizi kimlerin izleyeceğini ve ne tür bir mesajın onlarla en çok rezonans yapacağını anlamak önemlidir. İzleyicinin yaş, cinsiyet, demografik bilgileri, ilgi alanları ve tüketim alışkanlıklarını bilmek, tanıtım filminizin tonunu ve içeriğini belirlemede yardımcı olur.

Hedef ve Amaçların Belirlnmesi

Bir tanıtım filmi çekiminde ilk adım, neyi ve nasıl anlatmak istediğinizi belirlemektir. Belirli bir ürün mü tanıtmak istiyorsunuz, yoksa genel marka kimliğinizi mi vurgulamak istiyorsunuz? 

Medyabox olarak 10 yılı aşkın süredir tanıtım filmi çekimi hizmeti sunuyoruz ve tecrübelerimizden yola çıkarak şunu söyleyebiliriz ki, en iyi sonuçlar, hedefe uygun olan sonuçlardır. Hatta öyle ki hedefe uygun olan projeler, yüksek görüntü kalitesi, profesyonel oyunculuk ya da son teknoloji ekipman kullanımı gibi diğer değişkenlerden bile daha önemlidir.

 

Çekim Senaryosunun Oluşturulması 

Hikaye, izleyicinin dikkatini çeker ve onları markayla daha derin bir düzeyde bağlantı kurmaya teşvik eder. Hikayenin ana fikrini belirlemek ve sonrasında hikayeyi bu ana fikir etrafında detaylandırmak önemli bir aşamadır.

 

Seslendirme Metninin Oluşturulması

Filmde seslendirme olacaksa, ilk olarak metin oluşturulur ve firmadan onay alınır. sonrasında hangi ses sanatçısı ile çalışma yapılacağına karar verilir. Filmin farklı dillerde versiyonları da olacaksa, metnin  farklı dillere çevirisi yapılır. Aynı şekilde diğer dillerde seslendirme yapan sanatçılar arasından müşteri ile birlikte seçim yapılır. 

 

Farklı dillerde yapımını gerçekleştirdiğimiz tanıtım filmi örnekleri:

TANITIM FİLMİ ÇEKİMİ PLANLAMA AŞAMASI

Tanıtım filmi için hazırlanan senaryo doğrultusunda çekim yapılacak mekanlar belirlenir. Çekim yapılacak mekanların lokasyonları göz önünde bulundurularak çekim planı hazırlanır. 

 

Çekim planı hazırlanmasının en önemli nedeni zamanı doğru kullanarak en uygun bütçe ile çekim aşamasını tamamlamaktır. Mekanların uygunluk durumuna göre hangi çekim tekniklerinin ve hangi ekipmanların kullanılacağına karar verilir. Işığın yeterliliği, doğru kamera ve lenslerin belirlenmesi, kamera açıları,havadan çekim için gerekli olan drone gibi çekim araçları ayarlanır. 

 

TANITIM FİLMİ ÇEKİM AŞAMASI

Hazırlanan senaryo ve çekim planına uygun olarak çekim ekibi gerekli olan teknik ekipmanlarıyla birlikte çekimi gerçekleştirir. Çekim sırasında, hazırlanan plan dahilinde estetik bir kaygı gözeterek en etkili görseller elde edilir. Unutulmamalıdır ki, kurgu aşamasını göz önünde bulundurduğumuzda ortaya iyi bir tanıtım filmi çıkarabilmek için birçok alternatif çekim gerçekleştirmek gerekir.

 

Tripod Kullanımı

Özellikle yakın plan detay çekimlerinde gimbal ya da slider ile net görseller yakalamak pek mümkün olmamaktadır. Kamera stabilizasyonun en temel araçlarından biri olan tripod ile sabit ve net görüntüler yakalayabilirsiniz. 

 

Gimbal Kullanımı

Hareketli çekimlerde kamerayı dengede tutarak sarsıntıları azaltan Gimbal ile akıcı görüntüler elde edilmektedir. Gimbal kullanırken ani hareketlerden kaçınmak önemlidir. Bunun yerine, kamerayı yavaşça ve eşit bir hızda hareket ettirmek daha iyi sonuçlar verir ve çekimlerin daha profesyonel görünmesini sağlar. 

Yüksek Çözünürlük ve Slow Motion

Yüksek çözünürlükte çekimler, detayları vurgulamak için mükemmeldir. Ayrıca, yavaş çekim teknikleri, belirli bir anı veya ayrıntıyı vurgulamak için idealdir.

 

Drone Kullanımı

Drone'lar, havadan çekim yapma yeteneği sayesinde, her zamankinden farklı perspektifler sağlar. İzleyicilere, genellikle ulaşamayacakları bir bakış açısı sunarlar. Yüksekten çekimler, alanın genel bir görünümünü sağlar, böylece izleyiciye daha büyük bir resim sunar.

Drone kullanımının bir tanıtım filmine kattığı etkileyici havayı ve değeri, projemizde görebilirsiniz. 

TANITIM FİLMİ ÇEKİMİNDE POST PRODÜKSİYON

Çekim sonrası süreci, yani post-prodüksiyon aşaması, projenin başarısında büyük rol oynar. Bu aşama genellikle video düzenleme, ses düzenleme, color correction (renk düzeltme ve ayarlama) grafik ve efektlerin eklenmesi gibi işlemleri içerir. Bu aşamalar bittikten sonra tanıtım filmi son halini almış olur.

 

Kurgu ve Montaj

Şu ana kadar tanıtım filmi çekimi için tüm aşamalardan bahsettik. Tüm ön hazırlıklar ve çekim aşamaları tamamlandı ve sıra kurgu aşamasında. 

 

Kurgu için kullanılan sistem, müzik seçimleri, videoların doğru kesilmesi ve yerleştirilmesi, gereken oranda renk düzenleme (color correction) işleminin yapılması tanıtım filminin kalitesi için en gerekli unsurlardandır. 

 

Kurgu aşamasında çekimlere ek olarak; Stok video, 2D çizimler, çeşitli görsel efektler ve 3D animasyonların kullanılması gerekebilir.

 

Kurgu çalışması, planlanan ve güzel bir şekilde geçen çekimleri başarısız bir filme dönüştürebileceği gibi, planlanmayan şekilde geçen bir çekimi, iyi bir sonuca ulaştırabilecek önemli bir parçadır.

 

Color Correction

Color correction, bir tanıtım filminin duygusal tonunu ve görsel estetiğini belirleme yeteneği sağlar. Bu teknik, görsel hikaye anlatımının güçlü bir aracıdır ve bir filmi izlemeye değer kılan unsurlardan biridir.

 

Export

Kurgu işlemleri tamamlandıktan sonra filmin ilk versiyonu müşteri ile paylaşılır. 

Revize süreçleri gerçekleşir ve müşterinin son onayı alınır.  Onay sonrasında filmin farklı boyutlardaki (yatay, kare, dikey) ve çözünürlüklerdeki (4K, Full HD, HD) versiyonları müşteri ile paylaşılır ve tüm süreç tamamlanır.

TANITIM FİLMİ ÇEKİMİ

FABRİKA TANITIM FİLMİ

KURUMSAL TANITIM FİLMİ

ŞİRKET TANITIM FİLMİ

FİRMA TANITIM FİLMİ

TANITIM VİDEOSU ÇEKİMİ

ŞİRKET TANITIM VİDEOSU

TANITIM FİLMİ

FİRMA TANITIM VİDEOSU

bottom of page