Firmaların ürün ve hizmetlerini tanıtma görevi olan reklamlar çok çeşitli kaynaklarla tüketiciye ulaşmaktadır. Her bir kaynağın satın alma kararını verecek olan tüketicideki etkisi farklıdır. Satın alma davranışını etkileyen reklam kaynaklarını önem sırasına göre sıraladığımızda televizyon liste başında yer alır. İnternetin etkisinin artmasına karşın her türlü gelir grubunu ekran başına toplayan televizyon geniş kitlelere ulaşma anlamında en etkili mecradır. Buradan hareketle televizyonun gücünü doğru kullanmak önemlidir.
Televizyonda yayınlanan reklamlar içeriklerine göre çeşitlere ayrılır. Bant reklam, televizyon reklamları arasında önemli bir yer tutar. Bant reklam; yayınlanan program, maç ya da dizi sırasında ekranda beliren sekiz saniyelik reklam modelidir. Ekranın yaklaşık dörtte biri kadar bir alanda yayınlanır. Maksimum yüzde yirmisini kaplar. İzleyicinin en çok dikkatini çeken uygulamalardan biri olan bant reklam, firmaların vermek istediği mesajı tüketiciye ulaştırmada oldukça başarılıdır.
Alınacak geri dönüş düşünüldüğünde bant reklamlar ekonomiktir. Ürün ya da hizmete dikkat çekmek için kullanılan bant reklam, tüketiciyi ikna etmede etkili bir sunumdur. Akılda kalıcı olmak isteyen firmalar bant reklam aracılığı ile aynı zamanda profesyonelliklerini de göstermiş olurlar.
Televizyonda gösterilen bant reklamların fiyatları yayınlanacakları televizyonda gösterildikleri zaman dilimine, yayınlandıkları programın içeriğine göre farklılık gösterir. Örneğin tüm ülkenin izlediği bir milli maç sırasında yayınlanan bant reklam, gündüz kuşağında yayınlanan nispeten daha az izleyicinin ekranda olduğu zamanda gösterilmesine kıyasla daha yüksek bir fiyatla yayınlanır. Her çalışma için özel bir fiyatlandırma yapılır.
Bant Reklamda Dikkat Edilmesi Gerekenler
✦Reklamlar sessiz olmalıdır. Yayınlandıkları programın akışını bozmaması gerekir.
✦ Bant reklamın uzunluğu standarttır. Sekiz saniye boyunca ekranda kalır.
✦ Reklamın boyutu ekran yüksekliğinin yüzde yirmisinden fazla olmamalıdır.
✦ Bant dışına taşan herhangi bir öğe olmamalıdır.
✦ Verilmek istenen mesaj olabildiğince kısa ve net olarak verilmelidir. Amaç akılda kalmak olduğundan seçilen logo, animasyon veya slogan titizlikle belirlenmelidir.
✦ Hedef kitlenin doğru belirlenmesi gerekir. Zira bant reklamın belirlenen hedef kitlenin ekranda olduğu zaman diliminde yayınlanması etkisini arttırır. Örnek vermek gerekirse daha çok erkeklere yönelik bir ürün ya da hizmet tanıtılmak isteniyorsa maç sırasında bant reklam yayınlamak oldukça akılcı olacaktır. Eğer hedef kitleniz ev hanımları ise gündüz kuşağında yayınlanan bir sabah programında bant reklamın gösterilmesi mantıklı bir seçim olur.
Ürünlerini ya da hizmetlerini geniş kitlelere duyurmak ve onları satın almaya ikna etmek isteyen firmaların bant reklamı tercih etmesi gerekir.
Bant reklam yayını hakkında bilgi almak için firmamız medyabox yayın ve yapımcılık ile iletişime geçebilirsiniz.
Comments