top of page

Spot Reklam Nedir



Reklamlar en genel tanımıyla; firmaların ürün ve hizmetlerini hedef kitleye satın aldırmaya yönelik ikna etme faaliyetidir. Reklamlar tanıttığı ürün ve hizmetlerle tüketicide yeni ihtiyaçlar yaratmayı amaçlar. Önemli bir kitle iletişim aracı olan televizyon, yayınlanan reklamların etkisinin en fazla olduğu mecradır. Televizyonda yayınlanan reklamların pek çok çeşidi vardır. Spot reklam, en çok tercih edilen televizyon reklam çeşitlerinin başında gelir.

Spot reklam; program veya dizi aralarında yayınlanan, jenerikten hemen sonra başlayan tam ekran olarak gösterilen bir televizyon reklam çeşididir. Spot reklamın içeriği firmaların taleplerine uygun olarak değişkenlik gösterir. Bir senaryoya bağlı olarak profesyonel oyuncularla hazırlanan spot reklamların yanı sıra yalnızca seslendirme ve animasyon yardımıyla da hazırlanabilir.

Dizi ve program aralarında yayınlanan spot reklamlar, izleyicinin dikkatinin en yüksek olduğu zaman diliminde gösterilir. Bu nedenle spot reklamların etki gücü oldukça fazladır. Firmaların ürün ve hizmetlerini tanıtırken izleyiciye vermek istediği mesaj için spot reklamlar en başarılı araçlardan biridir. Spot reklamların, istenilen etkinin sağlanması için, profesyonel bir ekip tarafından hazırlanması gerekir. Aksi taktirde hazırlanan reklamlar firmalar açısından boşa giden zaman ve para anlamına gelir.

İyi Bir Spor Reklam Nasıl Olmalıdır?

Reklamların kısa ve uzun vade olmak ise iki etkisi vardır. Kısa vadede tüketicide sunulan ürün veya hizmeti satın almaya yönelik bir amaç vardır. Uzun vadede ise tanıtılan ürün veya hizmetin avantajları anlatılarak talep yaratma amacı güdülür. Ortak nokta ise ürün ve hizmetlerin tüketimini arttırmaktır. Bu doğrultuda spot reklamların büyük bir özenle hazırlanması gerekir.

İyi bir spot reklam hızlı ve etkili olmalıdır. Spot reklamlarda süreyi doğru kullanmak gerekir. Saniyelerle sınırlı zaman diliminde ikna gücü yüksek bir görsel hazırlanmalıdır. Tanıtılan ürün veya hizmet izleyiciye eksiksiz olarak anlatılmalıdır. Unutulmaması gereken görsellerin ve müziğin yalnızca verilmek istenen mesajı destekleyen öğeler olduğudur. Amaç ve araç karıştırıldığı noktada spot reklamlar başarısız olur. Verilmek istenen mesaj, izleyiciye akılda kalıcı bir şekilde verilmelidir.

Spot reklamlar çekilirken oyuncusundan teknik ekibine, yaratıcı süreçten post prodüksiyon aşamasına kadar alanında uzman profesyonel bir ekip çalışmalıdır. Firmanın mesajını en iyi ve etkili olarak anlatan senaryo ilk çıkış noktasıdır. Spot reklamda yer alacak oyuncuların seçimi senaryoya ve firmanın imajına uygun olmalıdır. Ürün ve hizmet anlatılırken çarpıcı ve akılda kalıcı cümleler kullanılmalıdır. Spot reklamlarda kullanılan görsel efektler ve müzik oldukça önemlidir. Ne var ki yardımcı öğelerin hikayenin önüne geçmemesi gerekir.

Merak uyandırarak tüketici de ürün veya hizmeti kullanmaya yönelik talep yaratacak spot reklamlar, tüketiciye ulaşmada en etkili yoldur.

Spot reklam çekimi ve yayını tv yayını konusunda bilgi almak için Medyabox ile iletişime geçebilirsiniz.

bottom of page